بیمه بدنه خودرو الزامی شد!!

بیمه بدنه خودرو

با توجه به گران شدن خودرو و لوازم و قابل پیش بینی نبودن حوادثی مانند تصادفات جاده ای بهتر است در کنار بیمه شخص ثالث ، بیمه بدنه برای خودرو تهیه کنیم.

ولی آیا همه خسارت ها در بیمه بدنه تحت پوشش هستند و هر زمانی بیمه بدنه خسارت ها را پرداخت می کند؟

 

حتما مطالعه کنید: بیمه بدنه خودرو چیست و چرا اهمیت دارد؟

 

شرکت بیمه در تصادفات ،در شرایط خاصی خسارت وارده به خودرو را پرداخت می کند که به شرح زیر می باشد:

1-در صورتی که در تصادف، راننده بیمه‌گذار مقصر شناخته شود، خسارت وارد شده به افراد زیان دیده در حادثه تصادف یا همان اشخاص ثالث از بیمه شخص ثالث راننده مقصر پرداخت می‌شود. حالا اگر راننده مقصر هم در حادثه خسارت دیده باشد و بیمه بدنه داشته باشد؛ خسارات وارد شده به او از طرف بیمه بدنه خودش پرداخت می‌شود.

2- در صورتی که در حادثه تصادف، راننده بیمه‌گذار مقصر حادثه نباشد و زیان دیده باشد، بیمه شخص ثالث راننده مقصر بایستی خسارات وارد شده به خودروی راننده زیان دیده را پرداخت نماید. اگر پوشش بیمه شخص ثالث راننده مقصر از خسارات وارد شده به خودروی راننده زیان دیده کمتر باشد ، بقیه خسارت ها از بیمه بدنه خودروی زیان دیده حساب می شود، و بیمه این مبلغ باقی مانده را به صورت اقساطی با راننده مقصر تسویه حساب خواهد کرد.
لازم به ذکر است در این مورد ازپوشش ریکاوری در بیمه بدنه استفاده شده که از سرمایه بیمه شده کم نمی شود و همچنین تاثیری برتخفیفات بیمه بدنه هم نمی گذارد.

3-  در صورتی که در حادثه تصادف راننده خودروی مقصر فرار کرده باشد،در این شرایط در صورتی که خودرو زیان دیده بیمه بدنه داشته باشد، فرد زیان دیده می‌تواند خسارات را از بیمه بدنه خودرو خود دریافت کند.

4- در صورتی که در حادثه تصادف خودرو زیان دیده در دسته خودروهای نامتعارف باشد، مطابق قانون جدید بیمه مرکزی بیمه شخص ثالث خسارت مالی وارد شده در تصادفات را طبق گران ترین خودرو متعارف پرداخت میکند ، منظور از خودروی متعارف خودرويی است كه قيمت آن كمتر از پنجاه درصد دیه کامل مرد در ماه حرام  باشد. این مبلغ در ابتدای هر سال توسط قوه قضاییه مشخص می‌شود. در چنین شرایطی باقی خسارت وارد شده به به خودرو زیان‌دیده از طریق بیمه بدنه پیگیری می‌شود.

 

شاید این مطلب برایتان مفید باشد: آیین نامه بیمه بدنه

 

باید توجه داشته باشید استفاده از بیمه بدنه هم از تخفیفات این بیمه کم می کند هم  سرمایه بیمه نامه کاهش می یابد بنابراین قبل از استفاده از این بیمه نامه بررسی کنید آیا استفاده از بیمه بدنه مقرون به صرفه است یا خیر.

ما در کارگزاری مقدس این امکان را برای شما فراهم کردیم تا با استفاده از سایت بهینشو ،بیمه بدنه در شرکت های مختلف بیمه ای  را مقایسه و بررسی کنید و با توجه به شرایط و نیاز خود بیمه بدنه متناسب با خودرو را تهیه کنید.

 

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب بیمه ای

شرکت های بیمه

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x