بیمه آتش سوزی انبار چیست؟

چگونه بیمه آتش سوزی را آنلاین تهیه کنیم بهینشو خرید بیمه آنلاین

بیمه آتش‌سوزی انبار چیست؟

بیمه آتش سوزی انبار ،  بیمه نامه است که برای تمامی انبارهای اختصاصی و عمومی  صادر می شود .

مواردیکه در این نوع بیمه نامه ها تحت پوشش قرار می گیرند عبارتند از کلیه ساختمانها ، تاسیسات ، ماشین آلات ، موجودی واثاثیه ثابت

 

تعهدات و خسارات تحت پوشش

  • آتش سوزی، صاعقه و انفجار
  • زلزله
  • سیل
  • طوفان
  • سقوط هواپیما

خطرات اضافی دیگر مانند نوسانات برق ،فساد کالا درسردخانه،نشت گاز آمونیاک،فروکش چاه آب و فاضلاب و…. که با پرداخت حق بیمه بیشتر می توان تحت پوشش قرار داد.

شرایط بیمه نامه

ساختمانها با سازه خشتی و گلی از تعهدات این بیمه نامه خارج است.

عدم پوشش بیمه ای برای محلهای فاقد پروانه فعالیت معتبر

داشتن کد پستی معتبر در سامانه جامع انبارها

بیمه نامه آتش سوزی انبار به دو صورت صادر می شود:

الف) بیمه نامه آتش سوزی با مبلغ بیمه شده ثابت :

در این بیمه نامه ،خسارت های ناشی از آتش سوزی براساس مبلغ مندرج در بیمه نامه و به میزان زیان وارده به بیمه گذاران نسبت به سال بیمه شده جبران خواهد شد .

ب) بیمه نامه اظهارنامه ای (شناور) :

باتعیین حداکثرسقف مورد تعهد و اعلام موجودی به طور ماهیانه یا سه ماه یک بار ، با توافق بیمه گذار وبیمه گر می توان ازپوشش مناسب و مطمئن تری استفاده کرد .

بازار هدف برای بیمه آتش سوزی انبار،  مالکان انبارهای اختصاصی، واحد های تجاری، بیمارستانها، ساختمان های اداری و تجاری  می باشند.

دریافت خسارت

بر اساس بند 1 ماده 23 شرایط عمومی بیمه نامه آتش‌سوزی اعلام خسارت حداکثر ظرف مدت 5 روز از زمان اطلاع از وقوع حادثه بصورت نامه کتبی و یا تکمیل فرم اعلام خسارت و تحویل به شعبه محل صدور بیمه‌نامه صورت می گیرد.

مراحل پیگیری خسارت :

پس از اعلام خسارت و تحویل مدارک به شرکت بیمه هماهنگی لازم جهت بازدید از مورد بیمه خسارت دیده بعمل خواهد آمد .

پس از بررسی پرونده و تعیین میزان خسارت و شمول یا عدم شمول بیمه ای خسارت نتیجه پروندهبه بیمه گذار اعلام می‌گردد.

در صورت رضایت بیمه گذار به دریافت وجه خسارت ، تحویل رضایتنامه مورد تایید شعبه و دریافت حواله و چک خسارت .

درصورت عدم رضایت به دریافت مبلغ و اعتراض بیمه گذار ، ارائه نامه اعتراض به شعبه و طی کردن پروسه رسیدگی به اعتراض

شاید این مطلب برایتان مفید باشد: خسارت یا غرامت بیمه ؟!

مدارک اعلام خسارت

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده خسارت :

الف- ارائه اصل بیمه نامه و شرایط و ضمائم پیوست و رسید پرداخت حق بیمه و الحاقیه احتمالی

ب– ارائه کارت ملی

ج- ارائه سند مالکیت و یا اجاره نامه متعلق به بیمه گذار

در صورتیکه مالکیت و یا اجاره نامه محل مورد بیمه بنام سایر وابستگان درجه یک بیمه گذار باشد (همسر ، فرزند ، پدر یا مادر ) ارائه مستندات شناسایی الزامی است . در صورتیکه اشخاص ثالث بعنوان ذینفع مورد بیمه شناخته شوند می بایست نام ایشان در بیمه نامه بعنوان ذینفع ذکر شده باشد

د- ارائه فهرست اموال آسیب دیده و مبلغ تقریبی خسارت

هـ – اصل گزارش آتش نشانی و نیروی انتظامی

و – اصل گزارش مراجع ذیصلاح در خصوص حوادث غیرمترقبه

امکان استعلام قیمت در سایت بهینشو فراهم می باشد که  با ورود به سایت بهینشو و با پر کردن فرم ،اطلاعاتی از قبیل نوع فعالیت، نوع سازه، سال ساخت و ارزش ساختمان و تجهیزات مربوط به خود، قیمت بیمه نامه آتش سوزی در شرکت های مختلف را نشان می دهد. به راحتی می توانید مقایسه کنید در صورت لزوم  با مشاوران ما در تماس باشید. و بیمه مناسب خود تهیه کنید.

 

 

 

 

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب بیمه ای

شرکت های بیمه

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x